Drzé lhaní se nevyplácí

Televizi Fox News žaluje firma zabývající se technologií volebních strojků za lží o odškodné 2,7 miliard dolarů

5. 2. 2021


Firma Smartmatic žaluje televizi Ruperta Murdocha za to, že šířila lži o prezidentských volbách v listopadu 2020, které ji poškodily


Podnik Smartmatic, který poskytl volební technologii jen pro jeden okres v USA, žaluje Murdochovu televizi Fox News a tři její moderátory, Mariu Bartiromo, Lou Dobbse a Jeanine Pirro, všechno nadšené stoupence Donalda Trumpa z šíření lží o prezidentských volbách v listopadu 2020.

Smartmatic požaduje od Fox News odškodné ve výši nejméně 2,7 miliard dolarů. Firma žaluje také Trumpovy právníky Rudolpha Giulianiho a Sidney Powellovou, kteří údajných volebních podvodech často hovořili ve Fox News.
 
V žalobě čítající 276 stran, argumentuje Smartmatic, který požaduje proces s porotou, že Giuliani a Powellová "vykonstruovali o firmě Smartmatic příběh" a že "Fox se připojil ke spiknutí pomluvit a hanět firmu Smartmatic a její volební technologii a software." "Tento příběh postavil občana proti občanovi," pokračuje žaloba.

V minulých dnech žalovala Giulianiho i Powellovou už jiná firma vyrábějící volební technologii, Dominion Voting Systems.

Známkou, že se americké televizní stanice tváří v tvář těmto žalobám začínají právníků bát, byla pozoruhodná scéna v utrapravicové televizi Newsmax, kde vášnivý stoupenec Donalda Trumpa, Mike Lindell, zakladatel firmy My Pillow (Můj polštář) se v rozhovoru pokusil útočit na firmu Dominion, a televize ho umlčela a zdůraznila, že výsledky voleb byly ve všech státech řádně certifikovány a televize Newsmax je přijímá jako legální a konečné.

Podrobnosti v angličtině ZDE
 
1
Vytisknout
3045

Diskuse

Obsah vydání | 9. 2. 2021