Sníme průmyslovou chiméru, zatímco globální ekonomika pučí v digitálu

20. 1. 2022 / Jiří Hlavenka

čas čtení < 1 minuta

Částka za kterou Microsoft kupuje herního vývojáře Activision Blizzard, odpovídá skoro přesně tržní hodnotě automobilky BMW, je o kousek menší než je tržní hodnota Mercedesu (tj. Daimleru), je 3,5x větší než hodnota Nissanu, je tak velká jako hodnota drogistického gigantu Unilever nebo koncernu BASF (chemie, hnojiva atd), větší než hodnota Heinekenu, a tak dále.
Není to přestřelená hodnota. Na této úrovni firmy vědí co dělají a Microsoft kupuje, aby vydělal. Ukazuje se, jak obřím odvětvím jsou dnes kreativní průmysly (creative industries) - například v sousedním Německu jsou druhým největším tvůrcem HDP po automotive se zhruba pětiprocentním podílem.
Můžeme samozřejmě i nadále snít o tom, jak je super být "průmyslovou", tedy výrobní ekonomikou, postavenou na uhlí a oceli jako kdysi dávno. Vzpomínáním na zašlou slávu válcoven trub realitu nezměníme.

0
Vytisknout
3075

Diskuse

Obsah vydání | 25. 1. 2022