21. 3. 2018
Alex Tayler dodal: "Když si pomyslíte, že Donald Trump prohrál občanské hlasování o tři miliony hlasů, ale vyhrál ve volební koleji, je to důsledkem těch dat a toho výzkumu. My jsme organizovali předvolební shromáždění na těch správných místech, přesunovali jsme lidi do hlavních rozhodujících států ve volební den. Tak jsme v těch volbách zvítězili."
Jiný ředitel Mark Turnbull, dodal: "Trump vyhrál jen rozdílem 40 000 hlasů ve třech státech. To vítězství bylo minimální."
Turnbull vysvětlil, že firma Cambridge Analytica vytvořila kampaň o "crooked Hillary" (Podvodná Hillary"). "Pamatujete, jak ty dvě o v tom slově "crooked" byla pouta? Udělali jsme stovky takových kreativních rozhodnutí a zveřejnili jsme to na internetu.
Turnbull dodal, že jeho firma někdy používá zástupné organizace, včetně charitativních a aktivistických skupin, aby Cambridge Analytica sama zůstala nepovšimnuta.
Nix v rozhovoru vyjádřil pohrdání nad americkými politiky, kteří nikdy nezjistí, co Cambridge Analytica vlastně dělala: "Jsou to politikové, technologii nerozumějí. Nerozumějí tomu, jak to funguje," dodal o svém výslechu v parlamentu.
Vylíčil, jak jsou političtí kandidáti manipulováni: "Politikové nerozumějí tomu, že kandidát vůbec součástí té předvolební kampaně není. Tomu jen nařídí tým kampaně, co má říkat a jak má vystupovat. Kandidát je vždycky jen loutka."
Tayler v rozhovoru dále popsal, že při předvolební kampani vydává oficiální součást kampaně peníze na pozitivní kampaň a negativní a pomlouvačnou kampaň provádějí postranní organizace, jejichž výdaje nejsou kontrolovány a mohou tak být neomezené.
V úterý uvedl server Politico, že kampaň za znovuzvolení prezidenta Trumpa v roce 2020 se distancovala od spolupráce s firmou Cambridge Analytica.
Podrobnosti v angličtině
ZDE
Diskuse