Emergency call: Politická, intelektuální, estetická břečka mocně probublává kampaní před volbami 2018

13. 9. 2018 / Bohumil Kartous

Hodně pobavil i nahněval "protimigrační" billboard ČSSD v Havířově. Podle místních už by měl být přelepen. Ano, migrace je téma jímž lze uchvátit voliče, dokonce napříč českou společností. Co ale nabídnout obyvatelůpm Prahy? Mix tupé hrdosti na xenofobii a zamořování vzduchu by se mohl v Praze líbit. Oni jsou to přece takoví vzdělaní lidé... Aneb "tradiční" české strany vytvářejí z politické krize nekonečnost takřka vesmírnou.

Existuje přísloví, údajně indiánské: "Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni." České tradiční politické strany inovovaly spektakulárně: nejprve koně zabily, pak nasedly a teď předstírají pohyb. Dveře parazitům, kteří dokáží mrtvolu skutečně "rozhýbat", otevřeny dokořán...
Nechci ztrácet čas analýzou sdělení, s jakým jde jakási "konzervativní" lokální horákyně z ODS do voleb (bojovnice za SUV, jak vtipně glosuje Respekt), ostatně to už velmi dobře udělal Petr Bittner, z jehož postu cituji:

PROGRAM ODS PRO PRAHU VE 4 BODECH:
1. Svět je totálně v prdeli, ale po vás nikdo nic chtít nebude. Kupte si klidně ještě jedno auto a jezděte do práce v obou zároveň jako Jean-Claude Van Damme. To je SVOBODA.
2. Na rozdíl od ostatních stran vám nic neslibujeme, to město bude prostě pořád stejně na hovno, my budeme jen dál akcelerovat jeho úpadek. Dopravní zácpy budou ještě horší, z města nebo do města se prakticky nedostanete, bude to jako stověžatá plynová komora plná turistů a SVOBODNÝCH LIDÍ v pojíždějících klimatizovaných autech uprostřed hodinové cesty do fitka na spinning.
3. Opakujeme, že VŠUDE BUDOU AUTA, jako doteď. A tam, kde zatím nejsou, je neprodleně nainstalujeme. I na chodníky plné chodících hipíků.
4. Z auta můžete za jízdy urážet gaye i další menšiny a házet po nich kelímky z Costa Cofee. Žijeme přeci ve SVOBODNÉ ZEMI.

Upřímně jsem zděšen z toho, do jakých koutů pitomosti dokáže zajít ohlupování voličů politickými stranami, notabene těmi tzv. tradičními, které mají zachovávat kontinuitu politiky a ústavního pořádku v ČR. Zatímco v Havířově se soudruzi z ČSSD - v návalu pocitu křivdy - rozhodli také si trochu urvat z toho rozlehlého migračního selátka, kandidátka za ODS připravila svým voličům poněkud odlišný, přesto podobně umaštěný koktejl.

Tohle skutečně chutná českým voličům? Jsou lidé v ČR skutečně tak hloupí, že jim nevadí, jak pokřivené vidění světa jim předkládají političtí kandidáti. Nevadí jim, že takové bizarnosti následně budou určovat směr politiky a tím pádem spolehlivě odvedou pozornost od skutečných problémů, nebo, a to je horší, je budou chtít ještě prohlubovat a dokonce to veřejně slíbí?

Oba případy politické reklamy, jak ČSSD v Havířově, tak ODS v Praze, ukazují na hluboce rozšířený jev, na nějž v jiném článku dnešního vydání poukazuje amerikanista Kryštof Kozák. Kozák se ptá, jak dlouho ještě míní populisté, ovládající českou politiku, podvádět voliče svou idiotskou demagogií, která pokud přímo neatakuje ústavní práva, atakuje alespoň občanský život a snaží se z něj ve své choromyslnosti učinit veřejného nepřítele? 

Existuje přísloví, údajně indiánské: "Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni." České tradiční politické strany inovovaly spektakulárně: nejprve koně zabily, pak nasedly a teď předstírají pohyb. Dveře parazitům, kteří dokáží mrtvolu skutečně "rozhýbat", otevřeny dokořán...


0
Vytisknout
2681

Diskuse

Obsah vydání | 18. 9. 2018